Panasonic HC-V700 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic HC-V700 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Anoniem 28-02-2013
Geschreven voor: Panasonic HC-V700 zwart

Fantastische camera voor het geld. Gekocht bij camera.nl (Foto Klein) voor slechts 337 euro. Zeer goede beeldkwaliteit, makkelijke bediening, gering gewicht. Ook de beeldstabilisatie werkt zeer goed. Aansluiting voor externe microfoon. Neemt ook op in 1080p. Jammer dat iMovie op mijn Mac geen 1080p importeert maar alleen 1080i. wellicht wordt dat bij de volgende versie van iMovie opgelost omdat de meeste camcorders nu werken met 1080p.
Voor deze lage prijs is dit een top camera!

sander1084 13-01-2013
Geschreven voor: Panasonic HC-V700 zwart

ik heb deze camera nu ongeveer al een half jaar en ik ben er ontzettend tevreden mee. ik zat eerst te twijfelen tussen een Canon 600D en de Panasonic HC-V700. De Canon heeft een veel grotere sensor en maakt het nacht-filmen en de kwaliteit over het algemeen veel beter. Ook heb je bij de Canon veel meer mogelijkheden met het scherpstellen. De reden waarom ik toch voor de Panasonic heb gekozen is omdat de Canon bijna geen beeldstabilisatie biedt. Ook kan de camera niet lang filmen, deze word dan erg warm. Nu ik mijn keuze heb gemaakt ben ik blij dat ik voor de Panasonic ben gegaan. Iedereen kan met deze camera overweg. Erg makkelijk te bedienen en ligt lekker in je hand. De geluidskwaliteit is goed maar een externe microfoon blijft beter. Het nacht-filmen is matig maar niet echt een minpunt waard.

ik heb er ook een test filmpje staan op youtube: /watch?v=XuoYgDnWuyw

sleko 04-01-2013
Geschreven voor: Panasonic HC-V700 zwart

Ondanks het kleine formaat ligt dit toestel behoorlijk stabiel in de hand. Met de beeldstabilisator samen krijg je een goed resultaat.

Anoniem 12-12-2012
Geschreven voor: Panasonic HC-V700 zwart

Ik heb met deze camera nu een half jaar gewerkt en ik vind dit ding verbluffend. Ten eerste de beeldkwaliteit, deze is fantastisch. Het scherpstellen en de auto focus werken zeer nauwkeurig. Dan nog nog niet eens gesproken over de beeldstabilisatie: Deze is verbluffend!! Ook als je met de camera loopt. De knoppen zitten op de juiste plaats en zijn goed en intuïtief te vinden als je je concentreert op het te filmen onderwerp. Ik heb in oktober een rondreis gemaakt door Portugal en ik heb in Lissabon een opname gemaakt in een fadoclub onder zeer slechte lichtomstandigheden en de opnamen waren toch van zeer redelijke kwaliteit. Het geluid was daarbij verbluffend, zonder gebruik van een externe microfoon. Ik maak soms overigens wel gebruik van een externe microfoon de Hanhel MK100 en deze werkt fantastisch i.c.m. een windkat bij veel wind bijvoorbeeld. De foto's zijn matig, maar het is in eerste instantie een video camera. Voor de foto's maak ik gebruik van de Samsung WB850F welke ik ook via kieskeurig heb gereviewed. Een ideale combinatie die twee is mijn ervaring. De HV700 heeft ook een zeer goede kwaliteit/prijsverhouding. Ik wil nu ook nog een test doen met het filmen van het vuurwerk op oudejaarsavond. Ik ben benieuwd hoe het gaat met de automatische scherpstelling of zal ik toch met de hand moeten gaan scherpstellen?
Zoals ik tot nu heb ervaren is dit de beste camera die ik tot heden heb gebruikt. Mijn vorige camera de JVC HM960 had duidelijk problemen met scherpstellen in een donkere omgeving en de beeldstabilisatie was ook zeer matig, ondanks de betere specificaties. Het enige minpuntje van de Pana hV700 is de automatische witbalans. Dit kan je zien als je de camera zwenkt naar een blauwe lucht. In eerste instantie kleurt de lucht groen en daarna pas blauw. Hier hebben veel Pana's last van heb ik ervaren. Dus maar even met hand instellen. Overall is de Pana een geweldige camera, die ik iedereen van harte aanbeveel, zeker gelet op de goede prijs!

anno R 18-03-2013

bedankt voor deze review ik heb een vraag over de display
als je filmt met de zon in de rug hoe is dan de zichtbaarheid
van de display.Ik heb nu een camera van JVC als de zon schijnt dan zie ik bijna niets meer op de display

yanniz 14-03-2013

Beste Myradas,
Hoe kun je de externe microfoon aan de camera bevestigen?
B.v.d. voor je antwoord.
Yanniz.

Anoniem 16-03-2013

Beste Janniz,

Bij de camera is een metalen adaptorschoen bijgeleverd. Deze kan je achter in de camera schuiven. (zie shoe adaptor). Op deze adaptor kan je de microfoon bevestigen. Aan de microfoon moet een bevestigingssnoertje met een penstekkertje zitten. Dit moet je bevestigen in het gaatje met de naam mic. achter het LCD schermpje. Je moet deze dus openklappen en opengeklapt houden. Ik hoop je vragen hiermede voldoende te hebben beantwoord.
Met vr. gr. van Myradas

ab64 28-11-2012
Geschreven voor: Panasonic HC-V700 zwart

Kan de positieve eerdere reviews over deze camera alleen maar bevestigen. Heb 'm echter nog maar een paar dagen in mijn bezit, dus over degelijkheid kan ik nog niets zeggen. Ook heb ik nog wat moeite met de geluidskwaliteit. Het klinkt gek, maar misschien is die zelfs wel te goed. Bij de proeffilmpjes, die ik binnenshuis heb gemaakt, was bijv. de ventilator van de PC overduidelijk te horen, eigenlijk storender op de film als in het "echt". Vrees dat het met de windruis, ondanks de in te schakelen windruisdemper net zo zal zijn. Het ongewenste geluid is natuurlijk via het filmbewerkingsprogramma te dempen, maar probleem is dan vaak, dat ook het gewenste geluid gedempt wordt.Biedt een externe microfoon uitkomst; ik weet het niet. Misschien is er iemand, die al ervaringen hiermee heeft.

ab64 28-11-2012

Toch maar weer eens de gebruiksaanwijzing doorgenomen. Kwam er nu achter, dat het geluidsniveau van de opname ingesteld kan worden via het menu opname instellingen - mic niveau. Nog even uitproberen wat de beste instelling in; vind de fabrieksinstelling dus eigenlijk te hard.

nzps 31-10-2012
Geschreven voor: Panasonic HC-V700 zwart

Zeer tevreden met deze (4e) camera, echt de beste! Filmen in donkere ruimtes perfect, ook de groothoeklens voor kleinere ruimtes.Bij inzoomen zeer stabiel. Kortom supercamera, Alleen software(HD Writer AE 4.0) in het Engels en na het branden op laptop wordt de bewerkte dvd niet herkend. Weet iemand raad?

PeterBelgium 26-11-2012

Ik weet raad. Maar eerst vraag ik me af waarom u dit prachtig toestel koopt om de kwaliteit vele malen te verslechten naar DVD? U werkt met het laatste nieuwe , sd card waar je de kwaliteit van blueray hebt. Deze kunt u op een USB mem-stick brengen in mp4. Deze stick plug u in je tv of player en zie je uw opname in beste weergave. Vele keren beter dan dvd-kwaliteit ooit kan weergeven. Natuurlijk hoeft u over een flatscreen (en of blueray- player) te beschikken die deze kwaliteit kan weergeven natuurlijk. Anders zijn deze soort camera's even handig als een Porsche of Ferrari op fietsband. Je koopt toch ook geen high definition fototoestel met 20 milj pix op het af te printen op een postzegel ;-) .

Martijn TH 10-09-2012
Geschreven voor: Panasonic HC-V700 zwart

Heb de camera nu iets meer dan een maand in gebruik. Waar ik erg over te spreken ben is 28mm groothoeklens. Erg handig wanneer je in krappe ruimtes filmt. Ook de hybride image stabilizer van de HC-V700 werkt erg goed. Zelfs bij volledig optisch inzoomen heb je compleet trillingsvrije beelden. (Uiteraard moet je wel een beetje moeite doen om de camera ook stil te houden.) De camera heeft ook een zeer goede 6.1 megapixel fotofunctie, inclusief een echte flitser, dus niet de ingebouwde ledlamp die aan blijft, maar een extra flitslicht. Nog een voordeel: je hebt nu meer optische zoom dan bij een fotocamera, waardoor je ook foto's met weinig scherpte-diepte kunt maken. Bij de fotofunctie kun je echter niet de digitale inzoomfunctie gebruiken, maar dt is ook niet nodig. De 1500x digitale zoom werkt zo goed dat je, zelfs op de kraters van de maan kunt inzoomen. Het is dan helaas geen hd kwaliteit meer, maar tot op zekere hoogte nog behoorlijk gedetailleerd. De camera heeft ook een externe microfooningang en een losse montage schoen, die je in de camera kunt klikken, zodat je er een grip of een microfoonhouder op kunt plaasten. Ook hier heb ik de camera op uitgezocht. Deze opties tref je meestal alleen aan bij de wat duurdere en grotere camera's. Het nadeel van de camera is dat veel elementen, zoals het instellen van de handmatige scherpte, via het touchscreen bediend moeten worden. Maar goed, voor een compacte camera is het al mooi dat je naast de volautomatische stand ook alles handmatig kúnt instellen. Wat verder erg prettig is, is dat de lensklep automatisch openklapt, zodra je het beeldscherm opent, en weer dichtklapt als je het beeldscherm sluit. De camera is meteen gebruiksklaar. Ook kun je hem zo instellen dat je eerst op de aan/uit knop moet drukken om de camera in te schakelen. Omdat de camera, zoals de meeste compacte camera's van tegenwoordig, geen viewfinder heeft, zul je altijd het beeldscherm moeten gebruiken om te kunnen zien wat je filmt. Dit geeft natuurlijk een hoger accuverbruik. Toch blijkt de camera gewoon doorfilmen wanneer je het scherm sluit. Erg handig wanneer je de camera toch op een statief hebt staan en niet persé de beelden direct hoeft te zien. En het scheelt enorm in het accuverbruik. Nu overweeg ik alleen nog om de 3d conversielens aan te schaffen, zodat ik met de camera in 3d kan filmen.

Floor_ 09-07-2012
Geschreven voor: Panasonic HC-V700 zwart

Sinds een paar weken in bezit maar meteen intensief gebruikt. Ik gebruik deze voor mijn werk.
Het geluid is goed maar voor mij toepassing maak ik gebruik van een externe microfoon (aansluiting aanwezig).
De zoom functie is fenomenaal. Beeld wordt goed gestabiliseerd. Uit de hand maximaal inzoomen (48x) op een object gaat prima.
Bediening is eenvoudig en instelmogelijkheden zijn ook niet meer dan nodig. Je verdwaalt niet in bos met allerhande toeters en bellen.

J.T.S. 09-10-2012

Vraag: heeft oiemand ervaring met de Sandisk 32 GB kaart. werkt deze goed op deze camera als opslag medium ?

Anoniem 15-07-2012

Beste Floor,

Welke externe stereomicrofoon gebruik je voor dit apparaat en is deze een beetje betaalbaar?

Met vr.gr Myradas

Johan_81 02-06-2012

Sinds begin vorige maand de HC-700 aangeschaft
Zo her en der wat advies in gewonnen en op deze camera uitgekomen.

Zeer fijne camera om mee te werken, ligt zoals al eerder gezegd erg fijn in de hand (ook voor mensen met wat grotere handen)
Ook de beeldstabilisatie is erg goed, ook als je wat verder bent ingezoomd

kortom een zeer mooie camera voor een niet al te gekke prijs (cannon en sony zijn toch weer snel duurder wil je dit beeld niveau halen)

Jorgje25 22-05-2012
Geschreven voor: Panasonic HC-V700 zwart

Geweldig fijne camera en makkelijk te bedienen.Heel mooi beeld op een HD tv. Ook iemand met grotere handen is deze camera aan te raden. Geen moment spijt van deze camera gehad.

richardbesten1992 09-05-2012

Mensen,

Hierbij de beste camera ooit gespot. Dit apparaatje is werkelijk fantastisch! Heb heel veel camera's uitgeprobeerd maar het is deze HC-V700 geworden.

Toen ik voor het eerst er mee inzoomde en de O.I.S beeld stabilisatie aan zette geloofde ik mijn ogen niet. Zelf helemaal ingezoomd filmt het apparaat muis en muis stil.

Toestel is erg mooi van design en gelukkig ook niet zo klein. Het filmt het lekkerst als een apparaat ietsje groter is en niet al te licht is. Al de nieuwe ultra light weight camera's zijn waardeloos om beet te houden.

Verder gewoon Panasonic kwaliteit! En daar is werkelijk alles mee gezegd!

Voordelen:
-Mooi design
-Beeld stabilisatie is overweldigend
-Haarscherp beeld (geloof het of niet, zelfs in het donker)!!!
-Dolby stereo geluidskwaliteit (Uniek geluid)
-Gewoon een lekker eenvoudig menu met niet te veel onzin.
-Gebruiksvriendelijk

Nadelen:
-Is niet echt geschikt voor foto's. Zit wel functie voor op maar is erg bekropt.
-Alle optionele producten zijn zeer duur. Bijvoorbeeld tweede accu of microfoon.

h.vruggink 25-04-2012
Geschreven voor: Panasonic HC-V700 zwart

Mooie camera ligt goed in de hand, goede beeldkwaliteit op mijn Hd ready Tv prachtig scherp beeld. Op een Full HD TV zal dit helemaal prachtig zijn! De eerste ervaring met deze video camera zijn in ieder geval veelbelovend!

Wim1707 07-04-2012
Geschreven voor: Panasonic HC-V700 zwart

Omdat de geluidskwaliteit zo goed is, overweeg ik in het vervolg schoenen met zachte zolen te gebruiken. Het getik van de zolen is hoorbaar.

Het gebruik van de knoppen (gebruiksgemak) is makkelijk aan te leren met de handleiding. Het werkte bij mij 'zonder boekje' niet als vanzelfsprekend. Zo'n Nederlandstalige handleiding is dan wel handig.

De degelijkheid is sowieso wel goed, want ik liet de camera van zo'n 30 cm uit mijn handen vallen. Geen enkele schade, dus.
De camera heb ik pas enkele dagen in mijn bezit. Daarom heb ik natuurlijk nog niet "alles" kunnen testen. De automatische beeldstabilisatie is ook goed; dat geldt ook voor de inzoomfunctie. Je kunt erg makkelijk inzoomen, zonder dat de beeldscherpte aan kwaliteit inboet. Een statief is bij inzoomen wel aan te raden (..).

Vanzelfsprekend is vormgeving een persoonlijk en subjectief gegeven. Maar de ingenieurs van Panasonic hebben absoluut geleerd van eerdere modellen. De verbeteringen zijn toegepast op deze camera. Een voorbeeld is de houvast die je hebt bij het inzoomen en starten van de opname. Bovenop zit namelijk een knobbel die houvast geeft, zodat je makkelijk(er) bepaalde functies kunt activeren.

Wellicht zal de professionele filmer een andere camera -met andere opslag dan SD en in een andere prijsklasse- verkiezen. Maar wie een handelbare kwaliteitscamera voor dagelijks gebruik zoekt heeft met de HC-V700 een puik apparaat in handen.
Ik heb (nog) geen nadelen gevonden!

robbbbby 02-06-2012

Ik liet de SD60 (de min of meer de voorloper) van ongeveer 120 cm op een tegelvloer vallen. Helemaal niets aan de hand. Panasonic is echt een topmerk!